Потребителски вход

Автор: krasi46 Категория: Туризъм
Прочетен: 40028 Коментари: 6 Гласове:

Последна промяна: 04.12.2014 10:23

От Кюстендил организираха екскурзия по маршрут: Кюстендил - Скопие - Струга - Охридското езеро - Преспанското езеро - Битоля и обратно - за два дни с преспиване в гр. Охрид.
  Това беше едно кратко, но вълнуващо пътешествие до един от най-красивите градове на Балканския полуостров - Охрид, бивша столица на България /992 до 1018 г./. Охрид е бял, слънчев град, потънал м зеленина и обливан от нежните вълни на Охридското езеро, разположено както в Македония, така и в Албания /виж картата/.

В Скопие ни чакаше екскурзовод - Томе, който не само ни съобщаваше исторически факти, но и ни забавляваше с интересни вицове. В Скопие се изкачихме на най-високото място - крепоста, за да погледнем града от високо, но нямаше добра видимост - малко мъглив ден, а от там се отправихме и посетихме Педагогическия факултет, пихме по едно кава /кафе/ и продължихме за Охрид. Ето и няколко снимки от Скопие.
По-долу е и една снимка, която направихме пред факултета до паметника на Климент Охридски.

От Скопие директно се отправихме към Охридското езеро, катo първо разгледахме гр. Струга, също разположен на брега на езерото. Толкова млади хора по улицата не бях виждала в нито един град. Струга е красив и просторен град с около 20хил.жители и мястото, от където  изтича Охридското езеро, град в който видяхме и къщата на братя Миладинови.Ето и снимки от Струга.
 Охрид е близо до Струга и е на 180 км. от Скопие.Градът има около 50 хил. жители, главно македонци, за разлика от Струга, където има много албанци и турци. След спирането на рейса една група се отправи към Самуиловата крепост, а друга - по малка към пристанището и езерото.
  Много е писано за Охрид и Самуиловата крепост, която се извисява над града и до която се стига пеша или с такси. Рейсовете не се качват, защото пътят е доста стръмен и тесен. Ето и няколко снимки от крепоста.

Охрид е град под закрилата на ЮНЕСКО и с право. Този град е световна ценност и е посещаван от хиляди туристи, приятен е за отдих и почивка.
 Ето още изгледи от Охрид и Охридското езеро, което е с дължина 15 км., широчина 14,5 км. и дълбочина около 290 м. и в което единствено живее охридска пъстърва, която така и не опитахме.

И още снимки от Охридското езеро.

В хотела, в който бяхме, вечеряхме , играхме и на сутринта добре закусили се отправихме към Билянините извори и манастира Свети Наум. Красива, дивна природа сред разположения на югоизточния бряг на Охридското езеро манастир. А в черквата "Св. Арахангел" е и гроба на лечителя - чудотворец Свети Наум. Тук са и охридските извори.
 Когато докоснах гроба на Свети Наум, усетих как тупти сърцето му. Невероятно, но факт, който сама изпитах. Ето и няколко снимки от манастира, в който в двора се разхождаха красиви пауни.
 От манастира "Св. Наум" се отправихме към Преспанското езеро, разположено в три държави: Македония, Албания и Гърция и намиращо се на 853 м. надморска висичина. Спряхме при рибарските колиби и направихме по някоя и друга снимка, след което се отправихме към третия по големина град в Македония - Битоля, пресичайки най-плодородните равнини на Македония. Тук има много качествени ябълки на сносни цени /70 ст./кг. Цените на останалите хранителни и нехранителни стоки са горе-долу както в България. Ето и  снимки от Преспанското езеро, долу след снимката на черквата .

ИЗГЛЕДИ ОТ ПРЕСПАНСКОТО ЕЗЕРО

А ето и една снимка от Битоля и разбира се още една с красивият паун в манастира.

След Битоля - покрай Велес, през Куманово и Крива Паланка към 20 ч. се озовахме на митницата, която преминахме за 15 мин. и към 20,30 ч. си бяхме  у дома.
  И не забравяйте, че вече до Македония се пътува  с лична карта. Не е нужен международен паспорт.
  По-долу ви показвам и един видео клип със снимки от Охридското и Преспанско езера и от градовете през които минахме. Клипът е придружен с македонска музика от фолк фестивалите във Валандово. Приятно гледане и слушане. Кликнете върху синия надпис или стрелката по-долу.

Гласувай:

1. iliada - Привет приятелче!
19.11.2008 20:18
Много хубав постинг си направила!Чудесно си описала този прекрасен край!Невероятно е усещането на това място!Била съм там през пролетта и съм възхитена!Невероятно чисти води ,подредено градче, спрегнати къщи и дворчета!Почевствах се уютно!Радвам се ,че и за вас усещанията съ били същите!
Благодаря ти !Прегръщам те с обич! Илиана
2. iliada - :)
23.12.2008 09:05
МИЛО ПРИЯТЕЛЧЕ ,
ПОЖЕЛАВАМ НА ТЕБ И ЗЛАТКО ВЕСЕЛО ПРЕКАРВАНЕ НА ПРАЗНИЦИТЕ !
Много приятни емоции и много веселба!
Нека Новата 2009 година ти донесе М НОГО ЗДРАВЕ , ЩАСТИЕ , КЪСМЕТ !
ЦЕЛУВАМ ВИ Илиана
3. анонимен - Молба
09.01.2009 12:45
Искаме да отидем до Охрид и Охридското езеро с моят съпруг, но с кола, моля ако някой от Вас може да ми бъде полезен да ми пише на е-маил - maat@abv.bg от къде се минава, кой пропускателен пункт и къде може да се нощува в Охрид или някъде там
4. анонимен - За Охрид
09.01.2009 15:39
За Охрид се минава през гр.Кюстендил, който е на 20 км. от границата с Македония - минава се през митницата на Гюешево и после Крива Паланка, Куманово, Скопие, Битоля, Охри. На Охридското езеро има достатъчно хотели с минимални цени около 25-30 лв. на вечер със закуска, цените на стоките в магазините са както в България и има всичко. В Охрид трябва да се ходи през лятото.
5. анонимен - SA OCHRID
09.02.2009 04:01
PREKRASNO E NAPRAVENO. SPRE MI DAXA.
VASHA JULIA
6. анонимен - oxrid
06.07.2009 16:45
prekrasno!
Lili
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.