Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.04.2014 19:19 - Асеновград - с.Бачково
Автор: pitwasilew Категория: Туризъм   
Прочетен: 6385 Коментари: 7 Гласове:
14

Последна промяна: 24.08.2017 10:00

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Да размишлявам за "пътя от" и пътя към" дома винаги е било интересно занимание за ума ми. Какво кара човек да зареже своята крепост и да тръгне да опознава света, след като самия човек е наясно, че най-важните за него неща са в дома му? Всъщност, какво е това дом? Къде е той? Понякога, когато човек се взира в звездите може да усети страх от това, че е сам в цяла една Вселена. Друг път може да усети задоволство, че някъде там е дома му и че звездите само му напомнят за него. Може би заради това чувство, спомена за дома, на тая земя често пъти той се отправя на път за да дири нови знания. Може би завръщайки се в дома, човек разбира и оценя къде му е мястото. Джак Керуак и той се е занимавал с тия въпроси в "По пътя". Това, че деградира и умира, защото не е намерил отговор на тях, ме кара да се замисля колко е опасно човек да си ги задава, когато едновременно с това прекалява с наркотиците и алкохола.

 Нещо не ме свърташе на едно място тая ваканция. Взирах се ту в Стара планина, ту в Родопи. Решавам да си стегна малко багаж за един ден и да се разходя по пътеките от Асеновград. Последно бях решил да мина по пътеката от хижа Момина сълза до с.Бачково. Чудна идея за еднодневна разходка! Надявам се времето да е с мен за да се насладя напълно и пълноценно на деня....

image ....и времето е с мен от самота начало на доброто утро!
Още в началото на пътеката ми направи впечатление колко вода се е изляла от небето! Истинска благословия! Водата се изливаше от скалите като малко водопадче, което лятото и есента го нямаше. Това ми създаде усещане за предстоящата свежест... image
Свежестта явно караше и цветята да се чувстват добре. Впечатли ме колко много момина сълза има около хижа "Момина сълза".

image

Хижата е разположена в местността "Лале баир". Отново правя асоциацията....
  image ...след като виждам лалетата.

От хижата се измъква стар приятел. Давам му храна-не я ще. Явно иска да се видим просто.

image

 На хижата има маркировка за с.Бачково. Около 2 часа е пътя до там. Около пътеката, навсякъде има стари каменни къщи....от едно време...., в голямата си част пътя е може би тракийски или римски и продължава така до селото.

image

image

image

Игликата е нацъфтяла на много места....

image

image

image

image

image
  image
Пътеката минава през Находище на Дървовидна хвойна. Чудно място!

image

image
image
image

image

image

image

image

Някъде към 15 часа стигам село Бачково.

image

Река Чая е във вихъра си...

image

Стигам до Бачковския манастир....

image

....поглед към "Червената стена"....

image

.....пия една бира и тръгвам обтано към дома. По пътя, бяха наизлезли разни твари....

image

image

На свечеряване стигам Асеновград. Удоволетворен и изпълнен със сила бързам към гарата за да си хвана влака към дома!

image  



Гласувай:
14



Следващ постинг
Предишен постинг

1. skellig - Страхотна разходка изглежда е било ...
25.04.2014 23:30
Страхотна разходка изглежда е било :)
цитирай
2. pitwasilew - Някои допълнения и корекции:1. ...
03.05.2014 22:34
Някои допълнения и корекции:
1. Родоско лале(Tulipa rhodopes) - Защитен вид. Има 1 находище в Североизточни Родопи според Червената книга на България.
2. Не "игликата е нацъфтяла", ами "родопския силивряк(Haberlea rhodopensis) е нацъфтял".
3. Находището на дървовидна хвойна също е в Червената книга на България като защитена местност.
4. Червената стена - и тя.

И наистина беше чудна разходка! : )
цитирай
3. lubara - Поздрави!
05.05.2014 20:58
Днес се върнах от Родопите, Бачковския манастир също видях. Сергиите ми превзеха погледа...
цитирай
4. pitwasilew - Аз като слизах по пътеката от хижа ...
06.05.2014 13:28
Аз като слизах по пътеката от хижа Момина сълза към село Бачково така се бях захласнал по свежестта на планината..... и наистина сергиите ми дойдоха в повече! Малко се стъписах, но не се удивих. Ама няма кой да изгони търговците от храма в днешно време! Надявам се и се радвам посещението на манастира да е било приятно изживяване с положителни емоции! Поздрави!
цитирай
5. lubara - Поздрави, pitwasilew!
06.05.2014 13:49
Златоград и Широка лъка. И Кавала. Четири дни, три нощи. Ще напиша нещо, снимките станаха страхотни!
цитирай
6. pitwasilew - Интересно! Очаквам с нетърпение!
06.05.2014 14:21
Интересно! Очаквам с нетърпение!
цитирай
7. zvezdichka - По красиви, диви
29.10.2014 11:21
и потайни пътеки ни водиш и в този постинг :). Обичаме ги такива пътешествия!

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: pitwasilew
Категория: Туризъм
Прочетен: 383803
Постинги: 91
Коментари: 303
Гласове: 3047
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол