Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.09.2017 22:19 - КРАСАВИЦАТА И ЗВЯРА
Автор: tikovpisane Категория: Хоби   
Прочетен: 1342 Коментари: 4 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
    Исках да се издокарам за тази среща, но нямах официални дрехи. Никога не бях и носил. Наложи се да отидем с Джон, който не бе на работа, и с Брад до някой магазин за дрехи, за да си купя костюм. Щях да я водя на вечеря и исках да съм елегантен- сигурно щях да изглеждам смешно с тази моя бръсната глава и неприветлив вид, но тя бе по-изискано момиче, и от по- умните- сигурно щеше да облече някоя хубава рокля. А на нея роклите й отиваха.

  Ние тримата не разбирахме от добро обличане, затова в първия магазин, в който влязохме, потърсихме помощ от служител там. На въпроса какво облекло би подхождало на мен, мъжът, който щеше да ни обслужи, избухна в смях. Ние го изгледахме кръвнишката и той се захвана сериозно с поставената му задача. Първото му предложение не се оказа добро, и той занарежда един след друг най-различни костюми. Пробвах всичките- всеки път, когато слагах някой, той се разсмиваше и единственото, което го спасяваше от тежкия ми удар върху лицето му, бе че и братята ми се разсмиваха неистово.

 След като пробвах дузина костюма, най-накрая облякох един, който появявайки се в него, не предизвиках (учудващо) смях от страна на служителя или братята ми. Напротив, всички показаха одобрително вдигнат палец. Купих го.

  И така, в осем без пет вечерта, стоях пред вратата на апартамента на Кристина, излъскан като монетка. Черен панталон, копринена риза и сако, да ме вземат дяволите, ако запомних от каква материя е. Не ги знам много, само няколко, а тази въобще не знаех. А и не ме интересуваше. Важното е, че не изглеждах смешно. Поех си дълбоко дъх и почуках.

  Кристина отвори. Може би не искаше да го направи, но без да успее да се контролира, тя се засмя много силно, та чак ми се стори просташко за нейната фина и изтънчена особа. Помръкнах, дори щях да се разплача като дете, точно както тя ме описа в началото на нашето запознанство. Тя забеляза това и ме хвана нежно за ръката.

- Хей, хей успокой се. Не ти се смея, просто....-Колкото и да се сдържаше, тя пак се разс-

мя. Разстроих се. Тя стисна ръката ми, дръпна ме в  антрето и затвори вратата.

- Влез. Извинявай, че реагирах така, но ще ми позволиш ли да бъда искрена?

 Кимнах намръщено.

- И няма да се сърдиш като дете?

 Кимнах още по-обидено. Съзнавах, че така изглеждам невъобразимо смешно точно като дете, но нищо не можех да направя и се проклинах за това.

- Обещаваш ли?

 Кимнах за трети път. Мисля, че сега вече не изглеждах абсурдно.

- Добре.  Този костюм изобщо не ти отива. Защо въобще си го облякъл?

- В магазина за дрехи, откъдето го купих, казаха че ми отива. И работникът, който се гри-

жеше за моето облекло и братята ми.

Тя се усмихна с онази магична усмивка, която сега показваше, че съм най-наивния човек на света. Поучвствувах се тъпо.

- Оооо, Бил. Те са се шегували с теб.- Тя посегна към врата ми, да разхлаби папийонката- Но са били сериозни, за да не се усетиш. Знаели са ,че не ти отива. Но остави това. Ти самият не се ли видя в огледалото, не видя ли колко абсурдно изглеждаш?

  Чак сега си припомних- когато вървях по улицата към дома й, хората, с които се разминавах все се разсмиваха. Мислех, че си разказват вицове. Но явно вицът съм бил аз.

- Видях се- Казах свъсено аз- И беше...прилично!

Тя ме погледна и направи гримаса, която казваше: „ Леле, какво бедствие!”, но на глас отвърна:

- Добре. Чуй ме сега. Не ти отива въобще и не се сърди, че ти го казвам. Откровена съм и ти мисля доброто. Сега преди да излезем, ще свалиш този костюм и ще ти дам да облечеш нещо от тук. Този апартамент е под наем, предишните обитатели са забравили някакви дрехи тук и може да погледнем дали няма да се намери нещо хубавичко за теб.

 Аз махнах папийонката и сакото и се отпуснах на един стол в кухнята. Тя затършува в гардероба в другата стая. След малко ме извика. Отидох и видях на дивана едни сини джинси и светлосиня риза.

- Пробвай ги- Каза тя.

 Облякох ги и затърсих одобрителния й поглед. За щастие го намерих.

 

                                                          ***

 

   Келнерът донесе бутилка вино. Не обичах вино, но тя обичаше, затова се примирих.

Наля в чашите ни и се оттегли с поклон. Взех чашата и тя пое своята. Вдигнах я.

- Наздраве! Пия за срещата ни.

- Аз пия за това повече да не се забъркваш в неприятности.

 Отпихме. Аз се закашлях, тя се засмя.

- Какво, не ти ли харесва?

- Не, страхотно е!- През задавянето си отговорих аз –Не съм пил по-добро.- Продължавах да кашлям.

 Тя се усмихна много широко. Сърцето ме стегна, всичко ми се обърна с главата надолу. Какво правеше тази жена с мен?

- Знаеш ли, въобще не можеш да лъжеш- Каза тя- Голямо дете си. Когато го правиш винаги ти личи. И въобще повечето от нещата, които вършиш са някак...по детински. Което е много сладко- Гласа й доби с една октава по-нежно звучене, аз се почувствах все едно не съм на стола си, а в безтегловност и на няколко метра над масата, заедно със стола- Разбира се, може да ми къса нервите, но пак е много приятно.

- Ти цялата си самата сладост!- Рекох аз и пак съжалих затова, че чувствата ми изпревариха разума ми, който и без това не е много, защото тя ме погледна смутено. Затова побързах да сменя темата.

- И така, Кристина, забелязах нещо още на първата ни среща, но досега все нямах възможност да те питам за него. Чух, че си с британски акцент. Не си тукашна, нали?

- Всъщност наполовина. Мама е британка, татко е американец. Но аз наследих от нея британския акцент. И като че ли съм се метнала на нея, колкото и да е странно.

- Защо да е странно?

- Защото по принцип дъщерите приличат повече на бащите, синовете на майките. Разбира се, не е задължително да е така винаги.

- Къде са те сега?

 Лицето й помръкна.

- Починаха. Преди година.

- Ооо, съжалявам. – Хванах я за ръката аз.- Много съжалявам. Как?

- Не ми се говори за това!- Отсече тя с разтреперан гласец.

- Добре. Това е ужасно. И аз загубих своите. И аз не бих говорил за това.

 След малко тя каза тихо:

- Тревър бе през цялото време до мен. Благодарение на него се справих. Ако не бе той, сигурно щях да съм полудяла. Не ме остави и за миг. Много съм му признателна за това и много го обичам.

 В сърцето си в този момент удушавах Тревър, но си дадох сметка, че мисля като идиот. И въпреки това си го мислех. Ревнувах страшно много.

  Помълчах.  Преди да кажа нещо, я загледах. Тя не облече рокля. Просто един дамски летен костюм с пола, който много отиваше на крехкото й тяло. Зад гърба й се виждаха светлините на града от широките прозорци, които смесени с блясъка на свещите на масата, придаваха на цялата обстановка приказно-романтичен вид. Или поне на мен така ми се струваше. Може би всичко идваше от тази жена срещу мен.

- С какво се занимаваш?- Подех пак аз

- Работя в един бижутериен магазин. Не можех да си намеря работа по специалността, която завърших и бях безработна, добре че беше Тревър да ме уреди в този магазин.

 Аха. Значи, пак се е изявил като спасител. Голям самарянин щеше да излезе тоя. Нямаше лошо, аз му бях признателен, че ще ни даде работа, но всяко добро, което правеше на нея ме вбесяваше. Алогично е това, нали? Не, просто бе тревога. Че може да се влюби в него заради тези му милосърдни и щедри прояви, а бе и доста привлекателен.

- Браво на момчето!- Казах аз, опитвайки се да прикрия иронията в гласа си, но не успях-

Как се запознахте с него?

 Тя отпи от виното.

- Аналогична ситуация на твоята. Както го гледаш мил и любезен, галантен, добър и т.н., той може да бъде също така много лош и агресивен човек. Като теб. Един ден го видях да спори с някакъв уличен продавач на хот-дог. Бил огладнял и си купил един. Още на първата хапка изплюл съдържанието на сандвича от устата си. Разкрещял се на продавача, че му е пробутал развален кренвирш. За  беда, човекът се оказал устат и тръгнал да се разправя с Тревър и да твърди, че стоката му си е наред. Въобще не го засягало, че е син на президента. Крещял му. Тревър го предупредил да внимава в картинката. Но онзи не спирал и накрая  го зашлевил- трябва да ти кажа, че Тревър има тежка ръка. Продавачът падна на мига. Тогава се оказах там, точно както се оказах и при случката с теб. Укротих го, за да не стане по-зле за продавача. Спрях го, за да не стане пагубно. Така се запознахме. Знаеш ли- Тя отпи от виното и запали цигара. Аз последвах примера й- Имаше нещо твърде подобно при вас в тези случки. Сега като си представя теб и него, биха казала, че е дори много. Не знам, не мога да го обясня, сложно е. Но се държахте така като че ли сте братя. Много сходни бяха действията ви.

  При последните й думи пак се сетих за очите му и как ми заприличаха на тези на майка ми. Съвпадение? Не знам. При всички положения беше много странно.

- Искам да ти задам един по-деликатен въпрос. Може ли?- Запитах я аз глухо.

 Тя дръпна от цигарата, издуха дима и се усмихна.

- „Деликатен”. Браво, използваш по-завъртяни думи. Има напредък.  Разбира се, че може.

 Тази забележка ме поядоса, но си давах сметка вече, че го прави, за да ме дразни и ако реагирах, както ми се искаше да реагирам, щях да сгреша. Затова я игнорирах и директно зададох въпроса си.

- Харесваш ли го?

- Кой?

- Тревър?

- Разбира се. Той е страхотен човек. Надали има някой, който да не го харесва, като изк-

лючим случаите, когато превърта и е доста опасен. Като теб.

- Друго имах предвид. Привлича ли те? Като мъж?

 Тя не отговори веднага. Вместо това си наля още вино, отпи глътка и дръпна от цигарата си, издухвайки дима тъм тавана. Направи едно дяволито изражение, което не ми се понрави. Сърцето ми думкаше бясно в гърдите.

- Защо питаш? – Каза най-сетне тя с дяволитите мимики на лицето си.

- Питам просто- Не успях да се овладея и гласът ми излезе заядлив. Съзнавах, че съм като разтворена книга за нея и това ме вбесяваше, но бях безпомощен и не можех да се крия пред това ангелско лице, зад което имаше същите мисли, ала ми бе трудно да повярвам, че там има и демони. Но уви-те се таяха у всеки от нас.

 - От време на време се е случвало- Усмихна се тя и за първи път съзрях на това лице една похотлива, сладострастна усмивка, нямаща нищо общо с чистата, невинна, детска такава .

 Скръцнах със зъби и ритнах крака на масата, но съвсем леко. Лицето ми се изкриви в болезнена гримаса. Това окончателно я развесели.

- Глупчо такъв- Каза тя разсмяна- Да можеше да се видиш отстрани. Едно към едно си с малките деца! Обаче така изглеждаш твърде сладък! Пошегувах се малко. Не, нямам такива чувства към него. Освен това той е обвързан. А и приятелката му е много красива, аз не бих могла да се меря с нея. Ние с него сме само приятели. Дори нещо повече- чувствувам го като брат.

 Олекна ми, макар че още не губех тъпо-смешното си изражение в нейните очи, ако да твърдеше, че съм бил сладък така. След като си възвърнах нормалния лик, отпих глътка вино, пак се закашлях и пийнах малко вода, за да ми мине. Запалих цигара.

- Очевидно виното не ти харесва- Каза тя- Защо не си поръчаш, каквото ти се пие. Не е нужно да ми угаждаш с такива действия, само и само за да ме впечатлиш. Разбери- не е необходимо  да правиш каквото и да е, за да накараш някоя жена да те хареса. Тя или ще те хареса от първия път, когато сте се видяли или  няма въобще да те хареса.

  В този миг се появи келнера с въпросителен поглед. Поръчах му двойно уиски с лед.

- Значи не вярваш, че хората се харесват с течение на времето? Аз съм чувал, че и така става.

- Може и да става. Всичко е възможно, както съм ти казвала и преди. Но аз не вярвам. Тези, които не се загледат малко по-дълго в очите първия път, когато се срещнат и ако в тези погледи не премине искра на възхищение, на небесно томление и трепет, не се обичат. Дори и да останат после заедно цял живот, това няма да е любов, а привързаност. Естествено, това е моето мнение. Не казвам, че това което мисля е вселенски закон.

  Колко хубави думи, които за съжаление ме притесниха, защото се сетих за нашата първа среща. Помня как тогава сърцето ме заболя по непознат дотогава начин, от нейната божествена усмивка. Но....не долових нищо у нея тогава. Освен ако...не съм го забелязал, понеже не съм от най-наблюдателните хора или пък в този момент, ако е имало такъв от нейна страна, съм зяпал другаде.

- В твоя поглед към мен на първата ни среща, случиха ли се тези неща, за които току-що спомена?

  Надеждата нахлу в сърцето ми като гръм и мълния, докато я чаках да ми отговори. Тя тръсна пепелта от цигарата в пепелника и бе свела глава. Гледах изящните й, грациозни черти, нежните й бели рамене, по чията чувствителна кожа танцуваха смесените прекра-сни светлини от уличните лампи и  от свещите, които се разливаха и по прелестното й лице, наклонено съвсем леко към снежнобялата покривка. То бе придобило леко унил вид, сякаш някаква тъга пробяга през него, но само за миг- миг, в който всичко- светлините, облеклото й , приборите на масата, минувачите на улицата, които се мяркаха, всичко бе придобило някакво мистично измерение, сякаш това вече не бе реалността, а някакъв друг свят, до който се бях докоснал и в който толкова се влюбих, че не исках никога, никога вече да го напусна. Това бе най-емоционалният и вълнуващ момент в живота ми дотогава.

  Тя вдигна глава и прошепна с най-нежния глас, който можеше да съществува:

- Ще ти кажа само, че сърцето ме заболя до смърт.

 

image

 

image




Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. missana - Интересен разказ с психологически оттенъци.
18.09.2017 22:57
Поздравявам те, за увлекателното повествование, Влади!
цитирай
2. tikovpisane - Благодаря, Младене!
18.09.2017 23:01
Всъщност е глава от романа ми, озаглавен " От ада, или одисеята на един съвременен Йов ", който уви- май няма да имам късмета да издам. Поздрав и хубава вечер!:)
цитирай
3. anin - Хубав разказ!
21.09.2017 12:24
И все за красиви момичета пишеш ;)))
цитирай
4. tikovpisane - И все за красиви момичета пишеш ;...
21.09.2017 14:54
anin написа:
И все за красиви момичета пишеш ;)))



Много благодаря! Ами обичам красивите жени :) всъщност обичам повечето жени.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: tikovpisane
Категория: Хоби
Прочетен: 704311
Постинги: 291
Коментари: 977
Гласове: 718
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031